NOZ | nabídka versus reklama

Nově podle NOZ platí, že jednání směřující k uzavření smlouvy (např. vystavení zboží v obchodě), obsahuje-li podstatné náležitosti smlouvy (předmět, cenu a způsob převzetí) tak, aby smlouva mohla být uzavřena jednoduchým a nepodmíněným přijetím (uchopením zboží nebo slovním vyjádřením), je považováno za nabídku. V tomto případě je prodávající povinen prodat zboží za uvedenou cenu a neobstojí argumentace o nesprávném uvedení ceny.

Dejte si tedy pozor na případné tiskové chyby, překlepy či neúmyslné vystavení zboží nebo výslovně uveďte, že se nejedná o nabídku.

Při podnikatelské činnosti se za nabídku považuje i reklama, katalog nebo vystavení zboží, kde však platí výhrada vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit, a to bez nutnosti to výslovně uvádět.

Uvedená systematika platí na všechny druhy prodeje a rovněž se vztahuje i na vztahy mezi podnikateli.

Mikuláš Vargic, Frank Bold

Ozvěte se nám. Jsme Váš partner pro správná rozhodnutí

Poskytnete nám základní informace

Stačí stručně popsat situaci, kterou právě řešíte, vyplnit kontaktní údaje a odeslat formulář níže.

Dohodneme si podmínky spolupráce

Zavoláme Vám, nebo se ozveme e-mailem, probereme detaily možné spolupráce a připravíme nabídku.

Pustíme se do práce

Pokud se rozhodnete využít našich služeb, uděláme vše pro úspěšné vyřešení vašeho případu.

S čím potřebujete pomoci*

Vaše jméno a příjmení*

Váš telefon*

Ulice a č.p., město*

Váš e-mail*

Poptávám placenou právní službu a potvrzuji, že souhlasím s podmínkami poskytování právních služeb

Přečtěte si, jak nakládáme s osobními údaji zde.