Pracovní právo

Pomůžeme vám předcházet pracovněprávním sporům nebo je efektivně vyřešit. Co pro vás můžeme udělat?

1. Budeme bránit vaše práva

Zastupujeme zaměstnavatele i zaměstnance ve sporech plynoucích z pracovních vztahů. Nejčastěji řešíme:

• uplatňování nároků z titulu náhrady škody

• zastupování při neplatném skončení pracovního poměru

• vymáhání mzdových náhrad, odstupného a jiných nároků zaměstnance

Z našich případů: Pro našeho klienta jsme vyjednali zpětné proplacení příplatků za odpracované přesčasy ve výši 800 tisíc korun.

2. Pomůžeme vám s prevencí sporů

Zastoupíme vás při jednání s odbory, vyjednávání kolektivní smlouvy nebo ukončení pracovního poměru. Podrželi jsme zaměstnavatele i v takových situacích, jako je hromadné propouštění.

Proč: Špatně daná výpověď je drahá. Když ji zaměstnanec úspěšně napadne, může mít nárok na náhradu mzdy za celou dobu trvání sporu, tedy za měsíce až roky. Když necháte výpověď zkontrolovat advokátem, získáte jistotu a navíc na něj přesunete odpovědnost za případné pochybení. Společnostem, se kterými spolupracujeme, už jsme při ukončování pracovních poměrů ušetřili statisíce.

Navrhneme vám vzorovou pracovní smlouvu, manažerskou smlouvu a veškerou další potřebnou pracovněprávní smluvní dokumentaci. Smluvní vztahy mezi podnikateli nastavíme tak, abychom vyloučili riziko nařčení ze švarcsystému.

Proč: pracovní smlouvy často obsahují chyby, které zaměstnavatele stojí zbytečné peníze. Často například neumožňují odvolat vedoucí zaměstnance a ti mají pak automaticky nárok na odstupné, nehledě na kvalitu jejich práce. Nebo obsahují nadbytečné údaje jako délka dovolené nebo výše mzdy, které pak lze změnit jen dohodou obou smluvních stran.

Navrhneme vám systém odměn a bonusů, který je spravedlivý a zároveň umožňuje zaměstnance motivovat.

Proč: systém odměňování může neúmyslně diskriminovat - například služebně mladší zaměstnance nebo ty s rodinami. Kromě toho, že to k zaměstnancům není ohleduplné, není to ani v souladu se zákoníkem práce.

Vytvoříme pracovní řády a vnitřní předpisy na míru vašim provozním potřebám.

Proč: pro případy sporu o náhradu škody nebo třeba nevyplacené odměny. V mnoha společnostech není jasně popsané například to, jak se počítá klouzavá pracovní doba, přesčasy nebo třeba práce odvedená z domu.

Postaráme se, abyste dostatečně chránili své know-how před únikem prostřednictvím zaměstnanců (konkurenční doložky, ochrana duševního vlastnictví).

Proč: Pracovní smlouvy často neupravují, co je to zaměstnanecké dílo a jaká práva z něj plynou pro zaměstnance. Konkurenční doložky bývají bezzubé a zaměstnavatelé za ně tak zbytečně platí peněžité vyrovnání bývalým zaměstnancům.

Poradíme, co dělat, když zaměstnáváte cizince.

Proč: Při zaměstnávání cizinců se velmi často zapomíná na drobnosti, jako jsou ohlašovací povinnosti, náležitosti registrace nebo třeba výměna řidičského průkazu. I drobnosti však mohou vést k sankcím a v nejhorším případě k vyhoštění cizince.

3. Novela zákoníku práce 2023: vzorové dokumenty i řešení na míru

Novela zákoníku práce, kterou čerstvě schválila Poslanecká sněmovna, zásadně mění pravidla pro zaměstnávání. Přináší změny, jako je proplácení nákladů na práci z homeoffice, dovolenou pro dohodáře a nové možnosti práce pro rodiče nebo pečující osoby. Většina změn platí už od 1. října 2023.

Zjistěte, jak novela zákoníku práce ovlivní fungování a vzorové dokumenty vaší firmy. Jako experti na pracovní právo pro vás rádi vše připravíme, poskytneme vám vzorovou dokumentaci a změnami vás provedeme krok za krokem.

Více o našich službách

4. Uspořádáme pro vás školení pracovního práva

Rádi uspořádáme krátké a intenzívní školení pro vaše zaměstnance personálního oddělení nebo váš management na kterékoliv z témat pracovního práva, kterému se věnujeme. Formát a rozsah školení je na domluvě, většinou školíme pro skupinu 15-30 účastníků a vejdeme se do 3-5 hodin. Aktuálně školíme zaměstnavatele na novelu zákoníku práce 2023.

Ozvěte se nám

Do dvou pracovních dnů vám pošleme nástin předpokládaných kroků a nabídku právních služeb.