Case study: Jak Autonapůl digitalizovalo svou HR agendu. Personalistika bez stresu a bez papírů

Platforma pracovnipravo.online od Frank Bold Advokátů a Legal Systems pomáhá firmám zjednodušit a automatizovat pracovněprávní agendu. Ať už jste malá firmu bez vlastního HR, nebo rostoucí společnost s desítkami zaměstnanců, které hledají větší efektivitu, získáte právní jistotu a výraznou úsporu času. Jedním z klientů platformy se na začátku roku 2025 stala carsharingová firma Autonapůl. Své zkušenosti se systémem sdílí back office manažerka Adéla Tomančáková.

Jaká byla motivace k digitalizaci HR procesů

Autonapůl se rozhodlo pro digitalizaci HR agendy kvůli potřebě zjednodušení procesů a větší právní jistotě. „Personalistiku jsme řešili přes wordové dokumenty a vše měli v papíru Navíc nejsme dost velká firma na to mít vlastního HRistu, takže sledovat legislativní změny a tvořit smlouvy ručně bylo časově náročné a pro neprávníka často komplikované,“ říká Adéla Tomančáková. Právě jistota vždy aktuálních HR dokumentů a příležitost začít vše řešit výhradně digitálně byly hlavní důvod, proč se rozhodli pro pracovnipravo.online.

Rychlý a přehledný onboarding

Onboarding firmy do systému proběhl podle Adély Tomančákové hladce. Po úvodním online callu s konzultantem byly v systému nastaveny specifické potřeby firmy. Následně si sama do platformy nahrála všechny zaměstnance a vytvořila přestupové dokumenty

„Měli jsme se všemi zaměstnanci uzavřené zastaralé pracovní smlouvy, nebyla jsem si moc jistá, jestli je v nich všechno v pořádku, takže jsme s pomocí přechodových dodatků zaměstnance jednoduše převedli kompletně do systému. Je to pro nás teď takový restart - máme jistotu, že od teď je vše v pořádku,” říká Adéla Tomančáková a dodává, že všechno bylo v platformě předpřipravené. “A když se vyskytl problém při administraci, reakce podpory byla okamžitá,“ oceňuje podporu.

Klíčové funkce: Vše je online, v cloudu a podepisuje se elektronicky

Nejvíce oceňovanou funkcí je online správa profilů zaměstnanců pro všechny další úkony, generování dokumentů a elektronické podepisování na dálku.

„Zaměstnanec vyplní dotazník, z něho se vytvoří jeho profil a vygenerují potřebné dokumenty, které se elektronicky podepíšou na dálku. Nemusíme nic řešit papírově,“ vysvětluje Adéla. Díky tomu může firma, která působí v hybridním režimu po celém Česku, snadno nabírat zaměstnance kdykoliv a kdekoliv.

Úspora času i nervů. Řešení pro malé i rostoucí firmy

Platforma pracovnipravo.online přinesla Autonapůl výrazné zjednodušení práce. „Dělám ve firmě řadu různých agend - fakturaci, backoffice i HR. Díky systému nemusím vlastně pracovněprávním předpisům moc rozumět. Sice jsem v červnu od Frank Bold dostala přehledně zpracované, že přišla flexinovela a jaké jsou změny, ale vlastně to není třeba vůbec sledovat. Vím, že naše dokumenty jsou aktuální a splňují zákonné povinnosti. Když bylo něco potřeba v systému něco změnit, dostala jsem k tomu srozumitelný návod,“ říká Adéla Tomančáková.

Úspora času podle ní bude růst ještě dál i s tím, jak se bude případně navyšovat počet zaměstnanců. Autonapůl nepotřebuje složitý HR systém s desítkami funkcí. „Naší velikosti by i nadále stačil Word nebo papír. Chceme však fungovat efektivně. Díky novému řešení ušetříme čas a můžeme se plně soustředit na rozvoj našeho podnikání. Navíc jsme připraveni na budoucí růst.”

Bezpapírová kancelář a archivace. I dokumentů z jiných systémů

Velkým přínosem je i digitální archivace dokumentů na jednom místě v cloudu. „Nemusím mít složky zaměstnanců někde na disku, ani skladovat papíry v banánovkách v kanceláři nebo v úschově. Když přijde kontrola, jednoduše otevřu pracovnipravo.online a všechno tam je. Tohle je obrovská výhoda,“ dodává Adéla Tomančáková. Navíc je možné archivovat v profilech zaměstnanců i jiné dokumenty, které nejsou generované systémem. Lze je na pracovnipravo.online jednoduše nahrát.

Výhled do budoucna

Se spoluprací s Legal System a Frank Bold má firma už delší zkušenosti. Technologii využívá i pro podepisování obchodních smluv. Poohlíží se také po možnosti řešit přes pracovnipravo.online evidenci docházky nebo lékařské prohlídky.

Pracovnipravo.online –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Pracovní smlouvy na pár kliků a bez papíru. Digitalizujte vaše HR

Ve spolupráci se společností Legal Systems vám přinášíme unikátní řešení vaší HR agendy: pracovnipravo.online vám ušetří čas a už nikdy nebudete muset řešit, co mění nové zákony a předpisy.

Více na pracovnipravo.online

Jak pracovnipravo.online pomůže vaší firmě nebo organizaci?

  • Už nemusíte řešit změny v zákonech ani najímat externí právníky. Všechny dokumenty jsou průběžně aktualizované.
  • Žádné obecné vzory. Pracovní smlouva počítá s desítkami variant. Navolíte si tu správnou na pár kliků a na míru dané pozici. 
  • Všechny dokumenty ve vaší grafice a brandu.

Digitalizované HR, které šetří čas strávený administrativou

  • Digitálně podepisujte smlouvy a dohody: na pracovišti i na dálku. Konec zasílání smluv z pobočky na pobočku.
  • Integrované elektronické podpisy a ověřování identity včetně BankID.
  • Systém za Vás sleduje termíny a další parametry ve vašich smlouvách.
  • Možnost napojení na Vaši interní databázi a stávající HR systém.

Zjistěte, jak to funguje?

Obraťte se na nás

Ozvěte se nám. Jsme Váš partner pro správná rozhodnutí

Poskytnete nám základní informace

Stačí stručně popsat situaci, kterou právě řešíte, vyplnit kontaktní údaje a odeslat formulář níže.

Dohodneme si podmínky spolupráce

Zavoláme Vám, nebo se ozveme e-mailem, probereme detaily možné spolupráce a připravíme nabídku.

Pustíme se do práce

Pokud se rozhodnete využít našich služeb, uděláme vše pro úspěšné vyřešení vašeho případu.

S čím potřebujete pomoci*

Vaše jméno a příjmení*

Váš telefon*

Ulice a č.p., město*

Váš e-mail*

Poptávám placenou právní službu a potvrzuji, že souhlasím s podmínkami poskytování právních služeb

Přečtěte si, jak nakládáme s osobními údaji zde.