Rostou ceny komodit. Pozor na snižování kvality stavebních prací

Rostoucí ceny za stavební materiál pocítilo podle výzkumu CEEC Research z letošního září 95 % dotázaných stavebních firem. V mnoha případech přitom bylo nutné výstavbu projektu zcela zastavit. Tento faktor vede nejen ke zvyšování ceny stavebních projektů, ale také k riziku snižování kvality odváděných prací. Pro investory to samozřejmě znamená komplikaci, která jejich projekt znehodnocuje

Abyste snižování kvality zabránili, je nutné její požadovanou úroveň co nejlépe ošetřit ve všech smlouvách, které v rámci projektu uzavíráte. Je vhodné řádně upravit nejen samotnou jakost díla, ale i pravidla kontroly kvality prací, nároky z vad, zajištění a další otázky. Kromě samotných smluv na stavební práce se vyplatí myslet také na další služby - například na smlouvy s technickým a autorským dozorem.

Hladký průběh vzniku stavebního projektu vám však samotné smlouvy zajistit nemusí. Vyplatí se odborná právní asistence během celé výstavby tak, abyste vaše práva vyplývající ze smlouvy uplatňovali řádně a včas a měli nad dodavateli kontrolu. Pokud problém budete řešit pozdě, bude zjednání nápravy o poznání složitější.

Vaše již uzavřené smlouvy rádi prověříme, abyste si byli jistí, na co máte v jejich rámci nárok, jak můžete kvalitu kontrolovat a vymáhat. Rádi vám pomůžeme při řešení konkrétních problémů při realizaci vašich projektů a s včasným uplatňováním vašich práv a nároků vůči dodavatelům.

Jak pro vás situaci vyřešíme

• Připravíme a vyjednáme smlouvy s generálním dodavatelem stavby a dalšími aktéry (technický dozor, projektanti aj.).
  • Zajistíme poradenství při tendru na zhotovitele či poskytovatele služeb.
  • Zabezpečíme právní asistenci během výstavby i včasné uplatňování nároků vůči zhotoviteli nebo dalším dodavatelům.
  • Pomůžeme vám při vyjednávání o řešení problémů se zhotovitelem nebo při vymáhání nároků vůči zhotoviteli u soudu nebo v rozhodčím řízení.

Naše poslední případy

• Vyjednávali jsme a připravovali komplexní smlouvy o dílo na výstavbu u  velkých nemovitostních projektů s hodnotou projektu v řádech stovek milionů až miliard Kč.
  • Máme významné zkušenosti s vymáháním práv klientů ze sporů vzniklých při výstavbě jak u soudů, tak v rozhodčím řízení, a to s hodnotou sporu i v řádech desítek až stovek milionů Kč.
  • Pravidelně pro naše klienty připravujeme či revidujeme smlouvy na stavební projekty a inženýringové služby.
  • Mezi našimi klienty jsou významní developeři i projekční kanceláře.

Zajistíme pro Vás smluvní dokumentací týkající se stavby i právní poradenství během výstavby či při řešení problémů.