Filip Gregor komentoval pro magazín Forbes fenomén greenwashing

Greenwashing aneb záměrné klamání spotřebitelů nebo investorů o ekologické prospěšnosti. Fenomén uvedl do kontextu a okomentoval vedoucí sekce Odpovědných firem ve Frank Bold Filip Gregor pro magazín Forbes.

„Na produktech od oblečení přes potraviny až po kartáčky na zuby přibývají během posledních pár let zelená tvrzení odkazující na jejich udržitelnost. V jejich záplavě přestává být jasné, kterým z nich lze důvěřovat. Stejně tak přibývá prohlášení, ve kterých se firmy hlásí k udržitelnému rozvoji a představují své klimatické nebo etické závazky.
Není divu. Spotřebitelé se čím dál více zajímají o dopad firem a jejich výrobků na životní prostředí a podniky na to reagují. A stejný trend nastupuje i mezi investory a bankami.
Ale ne všechny společnosti přecházejí od prohlášení a marketingu k činům. Jednání, kdy firmy klamou ohledně své udržitelnosti, se nazývá greenwashing. Například norský energetický gigant Equinor čelí kritice za to, že uvádí, že udržitelnost je základem všeho, co dělá, a že plánuje dosáhnout uhlíkové neutrality. Jenže ve skutečnosti se 85 procent jejich investičních plánů týká navýšení těžby fosilních paliv…“

Celý komentář naleznete zde.

 

Ozvěte se nám. Jsme Váš partner pro správná rozhodnutí

Poskytnete nám základní informace

Stačí stručně popsat situaci, kterou právě řešíte, vyplnit kontaktní údaje a odeslat formulář níže.

Dohodneme si podmínky spolupráce

Zavoláme Vám, nebo se ozveme e-mailem, probereme detaily možné spolupráce a připravíme nabídku.

Pustíme se do práce

Pokud se rozhodnete využít našich služeb, uděláme vše pro úspěšné vyřešení vašeho případu.

S čím potřebujete pomoci*

Vaše jméno a příjmení*

Váš telefon*

Ulice a č.p., město*

Váš e-mail*

Poptávám placenou právní službu a potvrzuji, že souhlasím s podmínkami poskytování právních služeb

Přečtěte si, jak nakládáme s osobními údaji zde.