EnviTrail: snížení uhlíkové stopy s sebou přináší i snížení nákladů firem
- 19. 04. 2022
- Články > ESG a zelené financování
Greenwashing aneb záměrné klamání spotřebitelů nebo investorů o ekologické prospěšnosti. Fenomén uvedl do kontextu a okomentoval vedoucí sekce Odpovědných firem ve Frank Bold Filip Gregor pro magazín Forbes.
„Na produktech od oblečení přes potraviny až po kartáčky na zuby přibývají během posledních pár let zelená tvrzení odkazující na jejich udržitelnost. V jejich záplavě přestává být jasné, kterým z nich lze důvěřovat. Stejně tak přibývá prohlášení, ve kterých se firmy hlásí k udržitelnému rozvoji a představují své klimatické nebo etické závazky.
Není divu. Spotřebitelé se čím dál více zajímají o dopad firem a jejich výrobků na životní prostředí a podniky na to reagují. A stejný trend nastupuje i mezi investory a bankami.
Ale ne všechny společnosti přecházejí od prohlášení a marketingu k činům. Jednání, kdy firmy klamou ohledně své udržitelnosti, se nazývá greenwashing. Například norský energetický gigant Equinor čelí kritice za to, že uvádí, že udržitelnost je základem všeho, co dělá, a že plánuje dosáhnout uhlíkové neutrality. Jenže ve skutečnosti se 85 procent jejich investičních plánů týká navýšení těžby fosilních paliv…“
Celý komentář naleznete zde.